Το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες στις καλοκαιρινές διακοπές
Η περίοδος των καλοκαιρινών διακοπών θα δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με άλλες ευχάριστες δραστηριότητες, να περάσουν ποσοτικό και ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά τους, να ωριμάσουν σωματικά και συναισθηματικά, έτσι ώστε με το άνοιγμα των σχολείων, να έχουν όλο και περισσότερα εφόδια, προκειμένου να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες πλέον απαιτήσεις της νέας μεγαλύτερης σχολικής τάξης.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι, στις καλοκαιρινές διακοπές παρατηρείται τα παιδιά να χάνουν σημαντικό έδαφος από την αποκτηθείσα γνώση, αν σταματήσει εντελώς η μαθησιακή τους διαδικασία. Η περίοδος αυτή, λοιπόν, δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να συνδέσουν την μάθηση με την διασκέδαση, την δημιουργικότητα και την βιωματικότητα, μακριά από τα θρανία και τους κλειστούς χώρους, καλλιεργώντας δεξιότητες μέσα σε ένα ευχάριστο, φιλικό κλίμα, χωρίς απαιτήσεις, προσδοκίες και εντάσεις.
Πιο συγκεκριμένα, η απόλυτη απραξία και η αποδιοργάνωση ειδικά στα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες την εποχή των καλοκαιρινών διακοπών, μπορούν να οδηγήσουν στον αποσυντονισμό τους, που αυτός με την σειρά τους θα τα απομακρύνει απ’ όλες τις γνωστικές δραστηριότητες, κάτι που μετέπειτα θα τα δυσκολέψει στην προσαρμογή τους στην επόμενη σχολική τάξη.
Οπότε οι γονείς των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε τα παιδιά τους να έχουν ένα καθημερινό δομημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, το οποίο φυσικά θα έχει φτιαχτεί από κοινού με αυτά, γιατί όταν το παιδί εμπλακεί σε δραστηριότητες που έχει επιλέξει το ίδιο, τότε τονώνεται η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή του.
Οι γονείς αυτό που οφείλουν να κάνουν είναι να ενισχύουν θετικά το παιδί τους, αλλά και την προσπάθεια που καταβάλλει για να φέρει εις πέρας τις δραστηριότητες.
Κατά την διάρκεια των καλοκαιριών διακοπών των παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες, οι γονείς μπορούν να κινηθούν στα εξής:
– Συνέχιση του θεραπευτικού προγράμματος του παιδιού (λόγο, έργο, ψύχο, ειδική διαπαιδαγώγηση).
– Συνέχιση του εκπαιδευτικού προγράμματος του παιδιού με ελεύθερους, λειτουργικούς και ευχάριστους τρόπους, για την εμπέδωση και γενίκευση της κεκτημένης γνώσης, όπως είναι τα παιχνίδια στην άμμο και με βότσαλα για τόνωση γραφοκινητικών δεξιοτήτων και μαθηματικών ικανοτήτων του παιδιού ή η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων που θα επιλέξει το ίδιο το παιδί κ.α.
-Ψυχοκινητική εκτόνωση του παιδιού μέσα από μη δομημένες ή λιγότερο δομημένες δραστηριότητες, όπως η ένταξη σε κάποια αθλητική δραστηριότητα, σε ομάδες απασχόλησης, σε καλλιτεχνικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις, στοχεύοντας, παράλληλα, στην κοινωνικοποίησή του, στην ανάδειξη των δυνατοτήτων του, στην ωρίμανση, στην αυτοπεποίθηση και στην αυτοεκτίμησή του και γενικά στην ψυχοκινητική του εξέλιξη.
– Αναγνώριση της ανάγκης του παιδιού να έρθει κοντά με την οικογένειά του και να απολαύσει χρόνο μαζί της. Το παιδί με Μαθησιακές Δυσκολίες γνωρίζει τις δυσκολίες του και αισθάνεται μειονεκτικά, γιατί δεν μπορεί να τα καταφέρει και έτσι, θεωρεί ότι απογοητεύει τους γονείς του. Οι καλοκαιρινές διακοπές συμβάλλουν στην αποφόρτιση του παιδιού και στο να νιώσει ισότιμο μέλος μέσα στην οικογένεια του.
Καλό καλοκαίρι!
Ειρήνη Χαλκιαδάκη, Νηπιαγωγός-Ειδική Παιδαγωγός (BSc, MSc)