Εκπαίδευση και εκπαιδευτικοί: Ελευθερία Παπαλαζάρου, Κεχρόκαμπος Καβάλας
Τo familytime.gr δίνει το λόγο στους λειτουργούς της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάθε εβδομάδα θα φιλοξενούμε έναν εκπαιδευτικό, της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Μετά τον κ. Γιώργο Αναγνωστάκη, ο λόγος στην κ. Ελευθερία Παπαλαζάρου, δασκάλα στο Δημοτικό Σχολείο Κεχρόκαμπου Καβάλας.
Λίγα λόγια για σένα, όπως συστήνεσαι στους μαθητές σου…
Ονομάζομαι Ελευθερία Παπαλαζάρου και κατάγομαι από το Κιλκίς (σε αυτό το σημείο το δείχνω στον χάρτη γιατί συνήθως δεν έχουν ιδέα πού βρίσκεται). Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια και να γνωρίζω νέα μέρη.
Όνειρό μου ήταν να γίνω βιολόγος, μετά σκηνοθέτης και σεναριογράφος, έπειτα εγκληματολόγος (και θα υπάρξει και συνέχεια, γιατί αυτό αλλάζει κάθε πενταετία σχεδόν). Ωστόσο έγινα δασκάλα και είμαι πολύ χαρούμενη γι αυτό, είναι κάτι που αγάπησα και κάνω με όρεξη.
Πώς θα χαρακτήριζες τον εαυτό σαν δασκάλα; Αυστηρό ή επιεική;
Είμαι λίγο και από τα δύο.. Αντιμετωπίζω τους μαθητές μου με επιείκεια και χιούμορ, όμως – όταν αυτό χρειαστεί- μπορώ να γίνω πολύ αυστηρή. Ευτυχώς το δεύτερο δεν είναι συχνό φαινόμενο, καθώς όταν τα παιδιά βρίσκονται σε ένα περιβάλλον με κανόνες στο οποίο επικρατεί ένα κλίμα δικαιοσύνης, συνήθως όλα κυλούν ομαλά.
Από ποιον παιδαγωγό έχεις επηρεαστεί;
Όχι κάποιον συγκεκριμένο και όχι κάποιο βαρύγδουπο όνομα.
Ο κάθε ένας από μας έχει το δικό του προσωπικό στυλ και με την εμπειρία βλέπεις τι «δουλεύει» και τι όχι. Ωστόσο, δεν μπορώ να μην αναφέρω ότι στα τόσα χρόνια που δουλεύω, είχα την τύχη να συνεργαστώ με πολλούς εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, τους οποίους θαυμάζω. Από αυτούς λοιπόν, φρόντισα να πάρω ιδέες και να εμπνευστώ, προσαρμόζοντάς τες στα δικά μου μέτρα.
Αν μπορούσες να αλλάξεις κάποια πράγματα στο ελληνικό σχολείο, ποια θα ήταν αυτά;
Πολλά πράγματα, όμως θα αναφέρω τα πρώτα που θα έκανα:
– Θα αφαιρούσα μέρος της διδακτέας ύλης που μας αναγκάζει να τρέχουμε και να μη φτάνουμε κάθε χρόνο.
– Θα εισήγαγα τη ρομποτική, την κυκλοφοριακή αγωγή και την σεξουαλική αγωγή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
– Θα καταργούσα την αξιολόγηση των μαθητών στο δημοτικό. (Εννοώ αυτή την ξερή αξιολόγηση στη δεκαβάθμια κλίμακα. Μπορεί να γίνεται μια περιγραφική αξιολόγηση που θα είναι ακριβέστερη και ένα χρήσιμο εργαλείο για το ίδιο το παιδί, την οικογένειά του, καθώς και τον επόμενο εκπαιδευτικό που θα το αναλάβει)
Τι θα ήθελες να θυμούνται οι μαθητές σου από τη δασκάλα τους;
Αρχικά, ελπίζω όλοι οι μαθητές μου να με θυμούνται με αγάπη, όπως κάνω κι εγώ.
Αυτό που θα ήθελα να τους μείνει στο μυαλό είναι μια συμβουλή που πάντα τους δίνω: Είναι πολύ ωραίο να είστε καλοί στα μαθήματα, να λύνετε εξισώσεις, να θυμάστε χρονολογίες, πρωτεύουσες και όλα αυτά.. όμως το σημαντικότερο είναι να είστε καλά παιδιά, ευγενικοί, δίκαιοι, να σταθείτε δίπλα σε έναν συμμαθητή σας που σας έχει ανάγκη και να φέρεστε σε όλους τους ανθρώπους με τον ίδιο σεβασμό που θα θέλατε να σας φέρονται. Εκεί είναι που πρέπει να φροντίσετε να παίρνετε «άριστα» κάθε μέρα.
Και τέλος, κάτι που τονίζω συνεχώς: Να έχουν εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους και ότι μπορούν να πετύχουν όλους τους στόχους τους.
Και μην ξεχάσετε! Κάντε την εγγραφή σας στην ομάδα μας στο facebook για να ενημερώνεστε ή να μας στέλνετε όμορφες φωτογραφίες, αλλά και ότι ενδιαφέρον γίνεται στον τόπο σας!